Tone of voice

TONE OF VOICE

Tone of Voice er udviklet med afsæt i brandplatformen og skal sikre en konsistent, genkendelig kommunikation af TVC Advokatfirmas ønskede brandpositionering.

TONEN

Den gennemgående tone i al identitetsskabende kommunikation tager udgangspunkt i de implicitte værdier:
TILLIDSSKABENDE OG IMØDEKOMMENDE

TILLIDSSKABENDE, forstået som:
Troværdig (ikke postulerende, højtidelig)
Selvsikker (ikke tøvende, for ydmyg)
Transparent (ikke uklar, antydende)

IMØDEKOMMENDE, forstået som:
Uformel (ikke gammeldags, omstændelig)
Forståelig (ikke teknisk tung, indforstået)
Modtagerorienteret (ikke afsenderorienteret)

EKSEMPLER

Tonen - TILLIDSSKABENDE OG IMØDEKOMMENDE - ses i følgende eksempler på hvordan tonen er - og ikke er.

”VI HANDLER ETISK ANSVARLIGT I SAGER OG ARBEJDSGANGE”
I stedet for: ”Vi har en streng etisk grundholdning”

”VI RÅDGIVER VORES KUNDER INDEN FOR ALLE ERHVERVSRETLIGE SPECIALER”
I stedet for: ”Vi bistår (…) med viden og erfaring inden for en lang række juridiske specialdiscipliner”

"TVC ADVOKATFIRMA YDER SKATTERÅDGIVNING..."
I stedet for: "TVC Advokatfirma forestår skatterådgivning..."

"DENNE UDVIKLING HAR VÆRET CENTRAL FOR OS LIGE SIDEN"
I stedet for: "Denne udvikling har stedse siden været holdt i hævd"

"VORES JURISTER ARBEJDER UDELUKKENDE MED..."
I stedet for: "En eller flere af vores jurister har viet hele deres advokatgerning til..."

"SAMMEN ARBEJDER VI FOKUSERET INDEN FOR DE ENKELTE SPECIALER..."
I stedet for: "Advokatfirmaet er opdelt i divisioner..."

"VI HJÆLPER VORES KUNDER MED A, B, C..."
I stedet for: "Vi har følgende juridiske specialdiscipliner..."

"DU, DIN, JERES..."
I stedet for: "De, Deres"